We krijgen jaarlijks tientallen verzoeken van organisaties voor financiële steun voor projecten over de hele wereld. Deze aanvragen komen in allerlei vorm binnen. Niet altijd even overzichtelijk. Daarom hebben we een online formulier ontwikkeld waarop u uw gegevens en toelichting kunt vastleggen. Lees eerst de toelichting rechts. Alleen insturen van het formulier is onvoldoende!
Aanvraagtermijn startdatum: 1 februari 2025, einddatum 30 juni 2025.
De stichting heeft als doel het verlenen van financiële bijdragen aan particuliere projecten die zich inzetten voor de medemens, waarbij de aandacht in het bijzonder gericht is op projecten met betrekking tot jeugd, zwakkeren, kwetsbaren en hulpbehoevenden in de samenleving. De Stichting BSM kiest projectendoelen over de gehele wereld maar heeft een voorkeur voor duidelijke lokale of regionale binding (= Noord-Limburg/Oost-Brabant) ten aanzien van het initiatief tot het project, of de daarbij direct of indirect betrokken personen. In de aanvraag dient van deze sterke lokale binding duidelijk te blijken.
Met de opbrengst van onze jaarlijkse Muziekbeurs en Boekenbeurs steunen we drie projecten met een grote bijdrage en honoreren we -al naar gelang onze financiele situatie- ook een aantal aanvragen met een kleinere bijdrage. Op deze website kunt u lezen welke doelen we door de jaren heen zoal gesteund hebben. U krijgt zo een goede indruk welke aanvragen in het algemeen kansrijk zijn. Uiteraard is de kans in jaren met veel aanvragers kleiner omdat onze middelen nu eenmaal beperkt zijn. Wij verzoeken u ter voorkoming van teleurstelling vooraf goed na te denken over de vraag of uw project binnen onze doelstelling past.
Op deze pagina aan de linkerkant vindt u het verplichte aanvraagformulier en kunt u uw steunaanvraag indienen. Vul het formulier in en verstuur het met de knop helemaal onderaan. Wij kunnen alleen aanvragen in behandeling nemen die uiterlijk op 30 juni 2025 zijn ingediend:
1) via het digitaal aanvraagformulier;
2) alle benodigde extra informatie bevatten zoals wordt gevraagd in deze toelichting;
Zorg daarom dat uw aanvraag volledig en tijdig is. Wij houden strikt de hand aan deze termijn.
Stuur de door ons hierna gevraagde aanvullende stukken na indiening van het digitale aanvraagformulier meteen per aparte email naar ons emailadres projecten@boekenbeursvenlo.nl
Samenvattend: een volledige aanvraag, dus digitaal aanvraagformulier EN alle benodigde stukken, ingeleverd uiterlijk 30 juni 2025, is noodzakelijk. Alleen het digitale formulier is onvoldoende en leidt tot afwijzing.
Na het einde van de aanvraagperiode beoordelen wij alle ingekomen aanvragen en maken een keuze. Deze wordt medio oktober 2025 bekend gemaakt per email aan de "winnaars" en tevens gepubliceerd op onze website. Mocht u geen bericht ontvangen, kijk altijd eerst op onze website.
Benodigde informatie en documenten (verplicht meesturen):
Wij ontvangen meteen na indienen van het elektronische formulier graag per afzonderlijk emailbericht de volgende aanvullende informatie c.q documenten:
Toetsingscriteria projecten
1) Beschrijf uw project kort en bondig en gebruik hiervoor maximaal 4 pagina’s (inclusief foto’s).
2) Voldoet uw project wel aan onze doelstelling? Let hier goed op ter voorkoming van teleurstellingen.
De stichting heeft als doel het verlenen van financiële bijdragen aan particuliere projecten die zich inzetten voor de medemens, waarbij de aandacht in het bijzonder gericht is op projecten met betrekking tot jeugd, zwakkeren, kwetsbaren en hulpbehoevenden in de samenleving. De Stichting BSM kiest projecten over de hele wereld maar onze sterke voorkeur gaat uit naar projecten met een duidelijke lokale of regionale binding (= Noord-Limburg, Oost-Brabant). Dit betreft het initiatief of de daarbij direct of indirect betrokken personen. Maak dit duidelijk!
3) Wat is het doel van uw organisatie en op welke wijze voldoet uw project aan onze doelstelling?
Motiveer dit duidelijk in uw aanvraag. Hoe duidelijker, hoe kansrijker uw aanvraag.
4) Is het project ook haalbaar?
Beschrijf waarom dit project organisatorisch geen druppel is op een gloeiende plaat. Omschrijf de successen uit het verleden en de aanpak voor de toekomst. Benoem de kansen maar ook de risico's.
5) Financiële criteria:
Informeer ons over de financiële structuur van het project. De uitgaven, uw eigen bijdrage of de financiële bijdrage van anderen. Stuur ons altijd een begroting of financieel overzicht van het project. Deze informatie is noodzakelijk.
6) Stuur aanvullende documenten mee: (verplicht!)
Daarnaast ontvangen wij graag een recente kopie inschrijving Kamer van Koophandel en een recent en volledig financieel jaarverslag van uw organisatie. (balans, v&w rekening of staat van baten en lasten)
U kunt de documenten mailen naar projecten@boekenbeursvenlo.nl of grote bestanden uploaden en verzenden via WeTransfer.com. Zorg dat alles compleet en tijdig is ingediend, uiterlijk 30 juni 2025. Hierna worden geen aanvragen meer in behandeling genomen.
Voor u begint, lees onze ‘Privacy verklaring en disclaimer’.
Stichting "Boeken Steunen Mensen"
Secretariaat Boekenderhofweg 20,
5925 NE Venlo
Email: boekenbeursvenlo@gmail.com
Telefonische bereikbaarheid: 077-473 80 60
IBAN: NL 94 RABO 0117 7223 16
RSIN: 8025.72.376
© Copyright 2025 by Stichting "Boeken Steunen Mensen" | Powered by CLIM.nl