We krijgen jaarlijks tientallen verzoeken van organisaties voor financiële steun voor projecten over de hele wereld. Deze aanvragen komen in allerlei vorm binnen. Niet altijd even overzichtelijk. Daarom hebben we een online formulier ontwikkeld waarop u uw gegevens en toelichting kunt vastleggen. Lees eerst de toelichting rechts. Uitsluitend insturen van het formulier is onvoldoende! Denk ook aan alle verplicht aan te leveren informatie per aparte email.
Aanvraagtermijn startdatum: 1 februari 2025, einddatum 30 juni 2025.
De stichting heeft als doel het verlenen van financiële bijdragen aan particuliere projecten die zich inzetten voor de medemens, waarbij de aandacht in het bijzonder gericht is op projecten met betrekking tot jeugd, zwakkeren, kwetsbaren en hulpbehoevenden in de samenleving. Wij kiezen projectendoelen over de gehele wereld maar hebben een voorkeur voor duidelijke lokale of regionale binding (= Noord-Limburg/Oost-Brabant) ten aanzien van het initiatief tot het project, of de daarbij direct of indirect betrokken personen. In de aanvraag dient van deze lokale binding duidelijk te blijken.
Met de opbrengst van onze jaarlijkse beurzen en internetverkoop steunen we drie projecten met een grote bijdrage en honoreren we -al naar gelang onze financiele situatie- ook diverse aanvragen met een kleinere bijdrage. Op deze website kunt u lezen welke doelen we door de jaren heen steunden. U krijgt zo een indruk welke aanvragen kansrijk zijn. Wij verzoeken u vooraf goed na te denken of uw project binnen onze doelstelling past. Dit voorkomt teleurstellingen.
Op deze pagina aan de linkerkant vindt u het verplichte aanvraagformulier . Vul dit in en verstuur het met de knop helemaal onderaan.
Let op! Wij nemen alleen aanvragen in behandeling die uiterlijk op 30 juni 2025 zijn ingediend:
1) via het digitaal aanvraagformulier;
2) en tevens alle benodigde extra informatie bevatten. Zie hierna.
Stuur de door ons hierna gevraagde aanvullende stukken en informatie na indiening van het digitale aanvraagformulier meteen per aparte email naar ons emailadres projecten@boekenbeursvenlo.nl
Samenvattend: een volledige aanvraag, dus digitaal aanvraagformulier EN alle benodigde stukken, ingeleverd uiterlijk 30 juni 2025, zijn noodzakelijk. Alleen het digitale formulier is onvoldoende en leidt tot afwijzing.
Na het einde van de aanvraagperiode beoordelen wij alle ingekomen aanvragen en maken een keuze. Deze wordt medio oktober 2025 bekend gemaakt per email aan de "winnaars" en tevens gepubliceerd op onze website.
Benodigde informatie en documenten:
Wij ontvangen meteen na indienen van het elektronische formulier graag per afzonderlijk emailbericht de volgende aanvullende informatie c.q documenten:
Toetsingscriteria projecten/verplichte informatie
1) Beschrijf uw project kort en bondig. Maximaal 4 pagina’s (inclusief foto’s).
2) Voldoet uw project wel aan onze doelstelling? Let hier goed op ter voorkoming van teleurstellingen!
De stichting heeft als doel het verlenen van financiële bijdragen aan particuliere projecten die zich inzetten voor de medemens, waarbij de aandacht in het bijzonder gericht is op projecten met betrekking tot jeugd, zwakkeren, kwetsbaren en hulpbehoevenden in de samenleving. De Stichting BSM kiest projecten over de hele wereld maar onze voorkeur gaat uit naar projecten met een duidelijke lokale of regionale binding (= Noord-Limburg, Oost-Brabant).
3) Wat is het doel van uw organisatie en op welke wijze voldoet uw project aan onze doelstelling?
Motiveer dit duidelijk in uw aanvraag. Hoe duidelijker, hoe kansrijker uw aanvraag.
4) Is het project ook haalbaar?
Beschrijf waarom dit project geen druppel op een gloeiende plaat is. Omschrijf de successen uit het verleden en de aanpak voor de toekomst. Benoem de kansen maar ook de risico's.
5) Financiële criteria:
Informeer ons over de financiële structuur van het project. Uitgaven, uw eigen bijdrage of de financiële bijdrage van anderen. Stuur ons altijd een begroting of financieel overzicht van het project.
6) Stuur aanvullende documenten mee: (verplicht!)
Daarnaast ontvangen wij graag een recente kopie inschrijving Kamer van Koophandel en een recent en volledig financieel jaarverslag ( balans, v & w rekening of staat van baten en lasten).
Mail de documenten naar projecten@boekenbeursvenlo.nl Grote bestanden s.v.p.uploaden en verzenden via WeTransfer.com.
Voor u begint, lees onze ‘Privacy verklaring en disclaimer’.
Stichting "Boeken Steunen Mensen"
Secretariaat Boekenderhofweg 20,
5925 NE Venlo
Email: boekenbeursvenlo@gmail.com
Telefonische bereikbaarheid: 077-473 80 60
IBAN: NL 94 RABO 0117 7223 16
RSIN: 8025.72.376
© Copyright 2025 by Stichting "Boeken Steunen Mensen" | Powered by CLIM.nl